Der findes mange gode strategier til at få mere trafik til din hjemmeside

Sådan skaber du trafik på din hjemmeside

Når det kommer til det visuelle udtryk på hjemmesider, så har rigtig mange virksomheder styr på det. Men desværre halter det sproglige ofte. Hvis du vil skabe mere trafik på din hjemmeside, kan det give en mærkbar effekt at få rettet din hjemmeside igennem for stave- og tastefejl.

Guiden her hjælper dig til at træffe de strategiske ændringer, der gør dine tekster sælgende.

I øjenhøjde med dine kunder

Når du skriver tekster til din hjemmeside, er det afgørende, at du tager udgangspunkt i kunderne. Du skal skrive til din målgruppe og ikke dig selv. Det betyder, at du skal tilpasse indholdet til deres behov, præferencer og ønsker. I stedet for at tænke i direkte salg hele tiden, så del gerne gode råd med dine kunder, hvor du viser din ekspertise. Det giver kunderne lyst til at blive på din hjemmeside i længere tid og giver dig troværdig, fordi du virker kompetent på netop dit fagområde. Det handler altså om at give kunderne lyst til at læse på din hjemmeside, fordi du deler ud af netop den viden, de søger efter. På den måde får du et forspring i forhold til konkurrenterne.

Gør teksterne visuelle

Når du skriver meget tekst, handler det om at få teksten til at virke let og tilgængelig. Det gør du bedst ved at bruge mange interessante overskrifter, underoverskrifter og mellemrubrikker. Derudover bør teksten suppleres af interessante billeder og grafik. Optimalt set skal dine kunder kunne orientere sig i din tekst og forstå hovedpointen ved blot at skimme overskrifter og underoverskrifter.

Fokuser på tekstkvalitet

Når du skriver tekster til din hjemmeside, så sørg for, at de er velskrevne og korrekturlæst. Hvis din virksomhed har mange skrivefejl, kan det have negativ effekt på virksomhedens image. Korrekt grammatik er en sikker måde at opbygge din virksomheds image på.

Indarbejd nøgleord i teksterne

Det giver et godt afkast at tænke i nøgleord på din hjemmeside. Du får helt sikkert bedre SEO af at arbejde strategisk med nøgleordene i dine tekster. Det er dog en hårfin balance, da du endelig ikke må overdrive brugen af nøgleord. For mange gentagne ord og sætninger kan bremse flowet på din side og give negativ SEO hos eksempelvis Google. Det handler om at inkorporere nøgleordene strategisk på en naturlig måde.

Skriv kun originale tekster

Det kan være fristende at genbruge tekst, men hvis du gerne vil lave godt indhold på din side, skal du sørge for, at alt dit indhold er så unikt som muligt. Sørg hele tiden for at oprette nye og originale tekster – ellers kan du risikere, at søgemaskinerne opfatter dine tekster som duplikeret tekst, og så er dine tekster pludselig dårlig SEO.

Opdater din hjemmeside løbende

Husk at gennemgå og opdatere din hjemmeside regelmæssigt. Hvis du gerne vil have et site, der rater godt hos Google, så sørg for at gøre sitet dynamisk ved at foretage opdateringer løbende. Du kan f.eks. holde din hjemmeside dynamisk ved at blogge.

Det kræver tid og evner at holde sin hjemmeside dynamisk og attraktiv for kunderne og søgemaskinerne. Hvis du mangler ekspertise til at drible med din hjemmesides tekster, så lad Danske Tekstforfattere hjælpe dig med at fremtidssikre din virksomhed.